BIANCHI – PASSIONE CELESTE
ביאנקי הוא מותג האופניים ההיסטורי והיוקרתי ביותר בעולם.
המורשת של Bianchi החלה לפני מעל 130 שנה כאשר אדוארדו ביאנקי ייסד את החברה במילאנו בשנת 1885 . החברה חרטה על דיגלה להציע לעולם את המיטב של איטליה: התחייבות לבנות מוצרים במומחיות של בעלי מלאכה - "רגולה ד'רטה", עם דגש מיוחד עיצוב וסטייל.
אדוארדו ביאנקי היה יצרן קטן של מכשירים רפואיים, כאשר בגיל בן 21 החל את עסק ייצור האופניים בחנות קטנה ברחוב ויה נירון 7 (עד היום אחד מדגמי הכביש הנמכרים של החברה) במילאנו בשנת 1885. הוא היה הראשון שאימץ את הגלגלים עם צמיגי הגומי הפנאומטייים והבלם הקדמי האינטגרלי לתעשיית האופניים.
בנוסף לאופניים, ביאנקי יצרה אופנועים משנת 1897 עד 1967.
בשנת 1955 נוצר המיזם המשותף לייצור מכוניות תחת השם אוטוביאנקי Autobianchi יחד עם פיאט ופירלי בשנת 1969 נמכרה Autobianchi לפיאט.
מאז מאי 1997 החברה הינה חלק מקבוצת הנמצאת בבעלות החברה השבדית של Cycleurope, Grimaldi Industri AB. בשנת 2017 ביאנקי ופרארי הודיעו על שותפות לייצור מגוון חדש של דגמי קצה דגם ה -SF01 היה אופני שיתוף הפעולה הראשון שלהם.
מגוון המוצרים הרחב של החברה משתנה כל הזמן כדי לענות על הצרכים של הרוכבים המקצוענים וגם הרוכבים העממיים, כאלה שאוהבים את הטבע או כאלה שפשוט רוצים לעבור במהירות בתוך התנועה העירונית הסואנת. Bianchi מספקים את האופניים האידיאליים לכל סוג רוכב אופניים.
אדוארדו ביאנקי אמר שהדרך הטובה ביותר לבדוק מוצר היא להתחרות איתו. ככה נולדה מחלקת ה- REPRTTO CORSE או בתרגום לעברית חטיבת המרוצים. ביאנקי טען שתמיד אפשר ללמוד משהו מהעייפות הקיצונית של האדם שמתחרה על אופניים. הוא תמיד הצליח לנצל את מלוא התחושות והפידבקים הללו כדי לשפר ולבדוק כל אופניים בצורה יסודית. ממש כמו במירוצי מכוניות, תמיד הייתה לביאנקי חטיבה מסורה שמסורה לרוכבים המקצועניים כדי להשתפר בתחרויות הבאות. בביאנקי מאמינים שחדשנות, מדע וטכנולוגיה שנפגשים קבוע עם תחושות האדם מאפשרות זה יותר ממאה שנה לאלופים שלה לנצח תוך שיפור מתמיד של האופניים.
המוניטין של BIANCHI החל כאשר החברה נתנה חסות לג'ובאני טומסלו, הזוכה בתחרות הספרינטים של גרנד פרי דה פריז בשנת 1899. חמש עשרה שנה לאחר מכן ביאנקי כבר יצרה 45,000 אופניים, 1,500 אופנועים ו-1000 מכוניות בשנה. בשנת 1935 היא נתנה חסות לקוסטנטה ז'ירדנגו, אחת הכוכבות האיטלקיות הראשונות בכביש, ומכירות האופניים שלה עלו ל -70,000 בשנה. הפריצה הגדולה הראשונה היתה בשנת 1950, בה זכה פאוסטו קופי בפריז – רובאיי על אופני ביאנקי מצויד במה שכונה אח"כ הילוכים קמפניולו פריז – רובאיקס. קופי זכה במירוץ בשתי דקות וחצי על אופניים מצוידים בבלמים אוניברסליים, כידון וסטם פלדה, שרשרת רג'ינה קסטה עם 4 הילוכים , חישוקי ניסי, נבות קמפניולו וצמיגי פירלי. בעקבות הזכייה הגרנדיוזית, יוצר למכירה דגם שנקרא קמפיונה דל מונדו, רק בגודל 57 ו- 59 ס"מ, קטן יותר מהאופניים שבהם השתמש קופי.
רוכבים מתקופות שונות נקשרו לביאנקי, כולל פליצ'ה ג'ימונדי (כיום בעל החברה), הרוכבים האחרונים כוללים את דנילו די לוקה, מריו צ'יפוליני, ג'אני בוגנו, לורן פיניון, מרקו פנטני, מורנו ארגנטין ויאן אולריך.
עד 2007 היתה ביאנקי מאמץ משנה של צוות UCI ProTour, ליקיגאס.לא היתה לה קבוצה פעילה 1959מ עד 1964 ולא מ -1967 עד 1972. בעונת 2012 חתמה החברה למתן חסות והספקת אופניים ל- UCI ProTeams Vacansoleil-DCM ולאנדרוני גיוקאטולי-ונצואלה. החסויות הללו נמשכו בשנת 2013 ובמשך שנת 2014, כאשר Vacansoleil-DCM חדל להתקיים, ביאנקי החתימו שוב את אנדרוני גיוקאטולי-ונצואלה למשך שנה נוספת, ואת צוות הרכיבה החדש של בלקין פרו. בשנת 2015 זה האחרון הפך לקבוצת לוטו - ג'מבו והקבוצה היחידה שלה במירוצי ה- UCI פרו.
שנה שעברה הוחלף שם הקבוצה קבוצת ג'אמבו ויסמה. הקבוצה נחשבת לאחת הקבוצות החזקות בעולם ורוכב העילית שלה -פרימוז' רוגליץ' מדורג במקום הראשון ב-UCI.
ללא ספק הרוכב האגדי ביותר של BIANCHI היה גם הרוכב התובעני ביותר שלהם - מרקו פנטאני שכונה "הפיראט". שרה מרקנטה, ראש המחקר והפיתוח של Bianchi, אמרה: "לפנטאני היו רעיונות מאוד ספציפיים לגבי מה שהוא רוצה. היו לו 30 שלדות שונות בשנה מאיתנו – עם זוויות ומשקלים שונים על כל אחת. הוא החליף את האופניים שלו אחרי כל נסיעה. הייתי הולכת לפגוש אותו במהלך הג'ירו ד'איטליה והטור דה פראנס ושוחחתי עימו על שיפורים. הוא היה מבקש להחליף את הגיאומטריה על ידי, למשל, חצי מעלה, רק כדי לוודא שהאופניים היו מושלמים לחלוטין. "הוא דרש זוויות שונות למירוצים שונים. הוא ביקש מאיתנו לקצר את אורך הצינור העליון במילימטר או בחצי מעלה. פנטאני היה די אובססיבי."
פנטאני היה אחד מהרוכבים הבודדים בעולם שזכה באותה שנה (1998) בגירו דה איטליה ובטור דה פראנס.
הצבע של ביאנקי
אופני ביאנקי מזוהים מאז ומתמיד בצבע הצ'לסטה המרהיב שלהם
כל האופניים צבועים באופן מסורתי בצ'לסטה, צבע טורקיז המכונה גם ירוק ביאנקי ,יש הרבה מיתוסים למקור הצבע המיוחד – חלקם רומנטיים מאוד וחלקם פרקטיים ביותר....
הסברה הראשונה היא שמייסדה שאב את ההשראה לצבע צ'לסטה מצבע השמיים של מילאנו. סברה שנייה, רומנטית יותר, רומזת שצ'לסטה בא מצבע העיניים של מלכת איטליה לשעבר, המלכה מרגריטה, שביאנקי לימד אותה לרכוב על אופניים. המצדדים בסברה זו מתייחסים ללוגו של החברה -הנשר הכתר שהוא עיבוד לסמל המלוכה לשעבר. הסברה הפרקטית גורסת שהצבע נוצר מתערובת של עודפי צבע צבאי שעורבבו יחדיו. כך או כך, לשמחתנו, צ'לסטה הוא עדיין הגוון המוביל של אופני החברה, אם כי הגוון השתנה עם השנים, לפעמים כחול יותר, ולפעמים ירוק יותר .
חברת BIANCHI מיובאת בגאווה ובבלעדיות לישראל ע"י פדלים החל משנת 2018.